Raziskava MEDIJI IN OSNOVNOŠOLSKI OTROCI V SLOVENIJI (1-6 RAZRED)
Podatkovna zbirka vsebuje mnenja staršev otrok 1. do 6. razreda osnovnih šol v Sloveniji v okviru 68 spremenljivk (od tega 14 demografskih). V raziskavi je v obdobju med 20. 9. 2016 in 3. 11. 2016 sodelovalo 2.825 staršev iz celotne Slovenije, zato podatkovna zbirka omogoča veliko možnosti različnih analiz na področju rabe medijev med osnovnošolskimi otroci. V okviru pridobivanja in analize podatkov smo izpostavili naslednje tematike:
1) raba medijev med osnovnošolci;
2) povprečna dnevna izpostavljenost medijem;
3) z mediji povezane aktivnoti osnovnošolskih otrok;
4) raba družbenih omrežij;
5) objava informacij s strani otrok na spletu;
6) medijska vzgoja.
Ključne besede: mediji, osnovnošolci, starši, medijska izpostavljenost, medijska vzgoja
Povzetek ključnih ugotovitev
Priloge so objavljene spodaj. Za več informacij smo dosegljivi. Ključne ugotovitve empiričnega dela raziskave so:
Tematika: Lastna uporaba elektronskih naprav s strani otrok
- Le vsak šesti otrok ima v lastni uporabi TV.
- Radio ima v lastni uporabi okvirno tretjina otrok 1.-6. razreda OŠ.
- Računalnik ali tablico ima v lastni uporabi več kot tretjina otrok 1.-6. razreda OŠ.
- Malo manj kot polovica osnovnošolcev ima v lastni uporabi napravo z dostopom do interneta.
- Tretjina ima v lastni uporabi lasten aktivni pametni telefon.
- Vsak šesti osnovnošolec od 1.-6. razreda ima v lastni uporabi videoigre z ekranom.
Izpostavljenost medijem
- Otroci so največ izpostavljeni televiziji. Povprečno otrok dnevno uporablja televizijo za gledanje TV programa in video vsebin, igranje iger 71 minut.
- Računalnik uporablja malo več kot polovico ure.
- Radijski program in mobilni telefon ter tiskane medije uporablja malo več kot tretjino ure.
- Konzolo za video igre po mnenju staršev uporabljajo otroci povprečno 7 minut dnevno.
- Na internetu so otroci skoraj pol ure dnevno (otroci prve triade osnovne šole skoraj tretjino ure).
- Video igre igrajo povprečno pol ure (otroci druge triade osnovne šole 40 minut dnevno). Starši ocenjujejo, da je le okvirno desetina teh iger nasilnih.
- Po mnenju staršev je primeren dnevni limit okvirno eno uro dnevno.
Tematika: Objava informacij in fotografij/video posnetkov
- Po mnenju staršev ima le vsak deveti otrok profil na družbenem omrežju.
- Le vsak osmi otrok naj bi imel objavljen svoj priimek in ime, vsak deseti fotografijo, vsak 20 svoj selfie in praktično nihče nima objavljene slike sebe v provokativni pozi.
- Le vsak 22-ti otrok ima objavljene fotografije drugih, ki so jih otroci ujeli delati nekaj nenavadnega, zabavnega.
Tematika: Prisotnost, preverjanje informacij in omejitve s strani staršev
Starši (praktično vsi) postavljajo pravila ali omejitve glede tega, kaj njihov otrok sme gledati zlasti glede nasilnih vsebin, vsebin z grdimi besedami in vsebinami, ki so povezane s spolnostjo. Na drugi strani starši še vedno v veliki meri priznavajo dovoljevanje uporabe brez prisotnosti odraslega.
Celotno poročilo je dosegljivo: http://pismenost.si/pdf/Raziskava_osnovnosolski_otroci_Slovenija_2016.pdf
Stisnjena datoteka ZIP vsebuje: http://pismenost.si/pdf/os.zip
Raziskava OŠ | Osnovnosolci_2016-osnovno.doc |
Raziskava OŠ | Osnovnosolci_2016-krizanja.doc |
Raziskava OŠ | Osnovnosolci_2016_vprasalnik.docx |