Medijska pismenost se nanaša na veščine, znanja in razumevanje, ki uporabnikom medijskih storitev in izdelkov omogoča učinkovito in varno uporabo medijev. Gre za zmožnost posameznikov, da uporabljajo in hkrati samostojno in kritično razlagajo tok, vsebino, vrednote in posledice uporabe različnih medijskih sporočil ter sodelujejo pri ustvarjanju samih medijskih sporočil (Martens, 2010; Martens in Hobbs, 2015). Ko govorimo o medijski pismenosti, ne mislimo zgolj na učenje in razvijanje sposobnosti uporabe novih tehnologij, ampak tudi na razumevanje, kako medijska industrija deluje, kako deluje medijska kultura in kako so medijske in z njimi povezane potrošniške navade povezane z našim načinom razmišljanja in vedenja. (Rek 2021, 23)
Rek, Mateja (2021): Medijska vzgoja in pismenost v Sloveniji. Ljubljana: Vega.
Glej tudi:
Martens, Hans 2010. Evaluating Media Literacy Education: Concepts, Theories and Future Direction. Journal of Media Literacy Education, let.: 2, št.:1, str.:1-22.
Martens, Hans and Hobbs, Renee. (2015): How Media Literacy Supports Civic Engagement in a Digital Age, Atlantic Journal of Communication, let.: 23, št.: 2, str.: 120-137.