Medijska pismenost 2025

MEDIJSKA PISMENOST 2025

V poročilu Medijska pismenost 2025 so predstavljeni podatki, zbrani med 11. 02. 2025 in 11. 05. 2025, ki razkrivajo stališča, navade in ocene odrasle populacije o lastni medijski pismenosti, medijskih navadah in odnosu do digitalnega okolja. Raziskava je bila izvedena na vzorcu 735 anketirancev in dopolnjuje longitudinalno zbirko podatkov iz leta 2020 in 2014. Zbiranje tovrstnih podatkov  je del Infrastrukturnega programa – zbiranje, vodenje in arhiviranje podatkov o medijski pismenosti, ki omogoča primerljivost trendov s področja medijske pismenosti v slovenskem prostoru in njihovo umeščanje v širši evropski kontekst. Raziskava se osredotoča na štiri ključna področja: dostop do medijev, razumevanje medijskih vsebin, kritično vrednotenje informacij ter aktivno ustvarjanje medijskih vsebin. Rezultati kažejo visoko stopnjo dostopnosti do digitalnih medijev ter pogosto uporabo digitalnih platform, zlasti spleta in mobilnih naprav. Anketiranci bolj zaupajo klasičnim medijem, kot sta radio in televizija, do spletnih vsebin pa pristopajo bolj previdno. Ugotovitve raziskave poudarjajo potrebo po krepitvi kritične refleksije, razvijanju sposobnosti kakovostnega ustvarjanja digitalnih vsebin ter spodbujanju odgovorne in aktivne participacije na spletu. Hkrati ponujajo podatkovno izhodišče za nadaljnje empirične raziskave, znanstvene interpretacije, strokovne analize ter oblikovanje politik, usmerjenih v soočanje z izzivi sodobnega digitalnega okolja.

Ključne besede: medijska pismenost, digitalne kompetence, dezinformacije, kritično razmišljanje, družbena omrežja, spletne navade, ustvarjanje digitalnih vsebin

Poročilo je dostopno spodaj:

Poročilo porocilo raziskave – 2025
Priloga 1 – vprašalnik priloga1-vprašalnik
Delite med prijatelje!